jokisenja header

jokisenja header


Monday, October 17, 2011

Yuzy Percaya Kebolehan Zamri, Hafizh

BEKAS pelumba MotoGP, Shahrol Yuzy Ahmad Zaini percaya kedua-dua pelumba wildcard Moto2, Mohd Zamri Baba dan Hafizh Syahrin Abdullah berkemampuan untuk mempamerkan aksi terbaik pada Grand Prix Motosikal (MotoGP) Malaysia yang akan berlangsung di Litar Antarabangsa Sepang pada 21 hingga 23 Oktober ini.
Yuzy yang hadir bersama kedua-dua pelumba sepanjang sesi ujian berlangsung pada Ogos dan September lepas meletakkan kepercayaan terhadap Zamri dan Hafizh untuk melakukan sesuatu yang dapat membanggakan negara.
"Saya melihat bagaimana prestasi yang ditunjukkan kedua-dua pelumba ini sewaktu sesi ujian dan apa yang boleh diperkatakan mereka ini mempunyai bakat dan juga potensi besar,” kata Yuzy bertindak sebagai jurulatih Pasukan. “Semalam (Ahad), mereka sekali lagi mempamerkan aksi yang memberangsangkan pada Pusingan 5 Kejuaraan Motosikal Asia di Zhuhai, China.
"Hafizh dari PETRONAS Syntium Moto Yamaha Raceline dan Zamri yang beraksi untuk PETRONAS Yamaha Malaysia menunjukkan persembahan yang mantap pada sepanjang minggu," katanya.
Zamri menamatkan Perlumbaan 1 dan Perlumbaan 2 di kedudukan ketiga manakala Hafizh beraksi cemerlang pada Perlumbaan 1 dengan menamatkan perlumbaan di kedudukan kedua manakala kedudukan kelima pada Perlumbaan 2. Kedua-dua perlumbaan itu dimenangi Katsuaki Fujiwara.

No comments:

Post a Comment