jokisenja header

jokisenja header


Tuesday, December 21, 2010

AZLAN MUNCUL TEMPAT KETIGA






Walaupun gagal mengutip sebarang mata pada pusingan akhir Kejuraan Lumba Motosikal Asia PETRONAS (ARRC) di Litar Antarabangsa Losail, Qatar tempoh hari, Azlan Shah Kamaruzaman berjaya meraih kedudukan ketiga di dalam carta keseluruhan SuperSports 600cc.


Pelumba PETRONAS Yamaha Malaysia itu terbabas pada Perlumbaan 1 ketika merebut kedudukan keempat dengan pelumba Indonesia, Doni Tata Pradita di lap ke-11. Ekoran itu, jentera Yamaha milik Azlan mengalami kerosakan teruk dan dia terpaksa melupakan hasrat untuk meneruskan misinya pada Perlumbaan 2.

Tamat sudah Perlumbaan 2, Kejuaraan PETRONAS ARRC menutup tirai dan menempatkan Azlan di tempat ketida di dalam kedudukan keseluruhan SuperSports 600cc dengan catatan 123 mata manakala rakan sepasukan, Mohd Zamri Baba muncul di tempat keempat kurang 1 mata (122 mata) dan Ahmad Fuad Baharudin di tempat ke-10 dengan 61 mata.

Sementara itu, makhota kelas tersebut menjadi milik pelumba dari Thailand, Decha Kraisat diikuti rakan sepasukan, Chalermpol Polamai.

Di dalam kelas Underbone 115cc pula, pelumba terbaik dari Malaysia merupakan Mohd Rozaiman Mohd Said.

Wakil pasukan Motul Yamaha YY Pang itu muncul di tempat ketujuh dengan catatan 64 mata setelah berjaya mengutip 15 mata dari pusingan tersebut.

Pelumba berbakat, Mohd Ramdan Mohd Rosli pula kurang bernasib baik dan gagal menamatkan kedua-dua perlumbaan. Di amenduduki tempat kesembilan dengan catatan 58 mata.

No comments:

Post a Comment