jokisenja header

jokisenja header


Sunday, July 24, 2011

Lorenzo bangkit untuk raih petak pertama



Pelumba Sepanyol, Jorge Lorenzo yang menunggang Yamaha ketika sesi kelayakan Grand Prix Amerika Syarikat di Litar Laguna Seca, California pada 23 Julai 2011.

LAGUNA SECA - Pelumba Sepanyol yang menunggang Yamaha, Jorge Lorenzo kembali bangkit untuk meraih petak pertama perlumbaan Grand Prix Motorsikal Amerika Syarikat di Litar Laguna Seca selepas mengalami perlanggaran pada sesi latihan.
Lorenzo, mencatat masa terpantas pada perlumbaan kelayakan itu dengan 1 minit 21.202 saat untuk meninggalkan pelumba Australia, Casey Stoner (1:21.274) ditempat kedua.
Sementara rakan sepasukan Stoner, Dani Pedrosa meraih tempat ketiga manakala seorang lagi penunggang Yamaha, Ben Spies menduduki tempat keemapat.
Dalam sesi latihan, Lorenzo tergelongsor di litar bagaimanapun mampu bangun dan berjalan terhincut-hincut. Beliau menjalani pemeriksaan sebelum doktor mengesahkan dia boleh menyertai perlumbaan kelayakan.
"Ia perlanggaran teruk. Selepas jatuh ke tanah, saya merasai kesakitan dan menganggap perlumbaan sudah tamat bagi saya," kata Lorenzo.
"Ia bernasib baik apabila kesakitan itu beransur-ansur pulih. Bagaimanapun, meraih petak pertama pada perlumbaan kelayakaan adalah lebih daripada apa yang saya jangkakan."

No comments:

Post a Comment