jokisenja header

jokisenja header


Thursday, July 28, 2011

Azlan dan Emir teruja beraksi di Suzuka


Penunggang Boon Siew Honda Racing Malaysia, Azlan Shah Kamaruzaman mengambil selekoh semasa sesi latihan yang berlangsung di Litar Antarabangsa Sepang.

KUALA LUMPUR - Pelumba Kejuaraan Motosikal Asia PETRONAS (ARRC), Azlan Shah Kamaruzaman dan Mohd Emir Firdaus Hasan tidak sabar menanti penyertaan  pertama mereka dalam Perlumbaan Suzuka 8 Hours Endurance Road Race ‘Coca Cola Zero’ yang ke-34 di Litar Suzuka pada 28 hingga 31 Julai ini.
Pasangan Boon Siew Honda Racing Malaysia itu akan beraksi dalam kategori '4 hours endurance race' di atas jentera Honda CBR600RR.
“Saya tidak sabar untuk turun ke litar minggu ini dan saya berterima kasih kepada pengurusan Boon Siew Honda Racing Malaysia kerana memberi peluang,” kata  Azlan.
Walaupun yakin dengan kemampuannya, Azlan yang mempamerkan prestasi konsisten dengan kejayaan menjejakkan kaki di podium pada setiap perlumbaan ARRC PETRONAS  2011 masih belum selesa dengan rentaknya.
Sebaliknya, dia berjanji akan terus bekerja keras dan cuba meningkatkan lagi prestasi sewaktu sesi latihan bebas pada Khamis (28 Julai) dan Jumaat (29  Julai).
"Tidak dinafikan ia pasti mencabar bersaing dengan 49 pasukan lain namun saya tetap gembira dan teruja dapat membuat penampilan di Litar Suzuka nanti,"  tambah Azlan.
Azlan ketika ini menghuni tangga kedua dalam senarai keseluruhan SuperSports 600cc ARRC PETRONAS 2011 dengan 72 mata, 28 mata di belakang pendahulu, Katsuaki  Fujiwara (Manual Tech Beet Kawasaki Racing) yang mengumpul 100 mata.
Emir turut bersependapat dengan rakan sepasukannya itu. Dia menjelaskan, “Saya begitu bangga kerana di beri peluang untuk mengambil bahagian dalam perlumbaan  yang hebat seperti ini.
"Litar Suzuka juga merupakan sebuah litar yang sukar untuk dikuasai kerana mempunyai laluan teknikal dan laluan lurus yang mencabar. Walau bagaimanapun, kami  sudah cukup bersedia untuk beraksi pada minggu ini," kata Emir yang mula menyertai kategori SuperSports 600cc tahun lalu.

No comments:

Post a Comment