jokisenja header

jokisenja header


Monday, April 2, 2012

MOTUL YAMAHA YY PANG KUASAI PERLUMBAAN WIRA PERTAMA




Pasukan Motul Yamaha YY Pang mencatat kemenangan bergaya apabila dua pelumbanya, Mohd Izzat Zaidi Mohd Solehan dan Tengku Amirul Haffiruddin menguasai perlumbaan kategori Wira.

Izzat muncul juara dengan catatan masa keseluruhan 9;24.293s diikuti Amirul kedua, 9:25.366s. dan pelumba Mos Malaysia Racing, Hafizh Nor Azman ketiga, 9:26.970s.

Izzat yang bermula di petak ketiga menjelaskan, "Keadaan jentera pada perlumbaan hari ini begitu baik dan membantu kepada kemenangan saya hari ini. Selain itu, strategi yang kami rancangkan s untuk saling membantu sepanjang perlumbaan ini juga membuahkan hasil. Saya sangat-sangat berterima kasih kepada seluruh kru pasukan yang dapat menyediakan jentera terbaik kepada saya hari ini," jelas Izzat yang turut meraih gelaran juara perlumbaan Super Siri Yamaha 135 PETRONAS sebelum itu.

Menjelaskan tentang perlumbaan akhir, pelumba itu berkata, "Semua pelumba saling berebut untuk berada di hadapan sebaik pelumba dilepaskan. Pada peringkat awal, saya agak ketinggalan sebelum berjaya merampas kedudukan di hadapan pada pusingan ketiga. Saya berharap dapat meneruskan momentum kemenangan ini pada perlumbaan kedua di Kuala Terengganu nanti," jelasnya.

Kemenangan itu meletakkan Izzat sebagai pendahulu keseluruhan dengan memungut 25 mata diikut Amirul dengan 20 mata dan Hafizh ketiga, 16 mata.

No comments:

Post a Comment