jokisenja header

jokisenja header


Sunday, April 15, 2012

KHAIRUL KUASAI KATEGORI PERSENDIRIAN




Jika semangat jadi taruhan, sudah pasti pelumba kategori Persendirian yang layak bergelar juara. Kali ini di pusingan kedua Kejuaraan PETRONAS AAM Cub Prix Malaysia melihatkan pertembungan sengit antara Khairul Azizi Abdul Mansor dan Hilmi Affan Abdul Malik. Dengan catatan masa 7:33.834s, Khairul telah memastikan kemenangan menjadi miliknya.

Walaupun menerima tentangan hebat dari Hilmi sepanjang perlumbaan, Khairul masih mampu merakam masa pusingan terpantas iaitu 44.268s manakala Hilmi terpaksa akur dengan kedudukan kedua dengan catatan masa, 7'39.562s.

Di tempat ketiga, Izuan Sirun didesak kuat oleh Mazlan Jusoh dan menyukarkan beliau merapatkan jurang 15 saat (7'48.719s) dengan pelumba hadapan namun dia tetap berbangga memandangkan dia hanya bermula dari petak kelima perlumbaan. Kamarun Abdul Karim dan Munisamy Naidu Arumugam pula malang tidak dapat meneruskan perlumbaan.

"Setelah tiga tahun yang sukar, saya sangat bersyukur dengan kedudukan teratas podium ini," kata Khairul Azizi manakala Hilmi dirakam terpaksa berpuas hati dengan pencapaian kali ini namun telah belajar dari kesilapan. Izuaf pula mengaku yang masalah teknikal pada jentera menghalangnya memecut lebih laju akan tetapi beliau sudahpun bersedia untuk pusingan seterusnya di Kangar.

Khairul kini mendahului kedudukan keseluruhan kategori Persendirina dengan 41 mata diikuti Hilmi, 27 mata dan Izuaf ketiga, 26 mata.

No comments:

Post a Comment