jokisenja header

jokisenja header


Sunday, April 15, 2012

FAKHRUSY MUNCUL JUARA WIRA DI TERENGGANU



Fakhrusy Syakirin Rostam menebus kehampaan gagal menaiki podium di Batu Kawan apabila meraih gelaran juara dalam kategori WIRA dengan catatan masa keseluruhan 7:12.099s.

Pelumba AAP Mazoil Armstrong Motorsport itu menewaskan Mohd Hafiz Nor Azman (Mos Track Pro Yamaha Racing) yang berada di tangga kedua dengan catatan masa 7:14.027s manakala Mohd Hafizuddin Azahar ketiga, 7:19.970s.

Fakhrusy menjelaskan, "Saya cukup gembira dengan kemenangan ini sekali gus menebus kekecewaan apabila sekadar di tangga keempat pada pusingan lepas. Sememangnya saya begitu inginkan kemenangan ini kerana saya mahu mengukuhkan kedudukan dalam senarai keseluruhan untuk merebut mahkota kejuaraan pada tahun ini," jelas pelumba 16 tahun itu.

Kemenangan ini turut membantu Fakhrusy naik ke tangga pertama dalam senarai keseluruhan dengan 38 mata manakala Hafiz di kedudukan kedua, 36 mata. Juara pusingan pertama, Mohd Izzat Zaidi Salehan yang gagal ke perlumbaan akhir kali ini turun ke tangga ketiga, kekal dengan 25 mata.

No comments:

Post a Comment