jokisenja header

jokisenja header


Saturday, March 31, 2012

FAKHRUSY TAMPIL CEMERLANG DALAM UJIAN MASA WIRA



Fakhrusy Syakirin Rostam meneruskan kecemerlangan musim lepas apabila mengungguli sesi ujian masa Pusingan 1 Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS dengan catatan masa terpantas 55.684s yang dilakukan pada pusingan ke-10.

Pelumba AAP Mazoil Armstrong Motorsport itu mengatasi Tengku Amirul Haffiruddin (Motul Yamaha YY Pang) yang mencatatkan 55.787s manakala pelumba Mos Malaysia Racing, Mohd Hafiz Nor Azman muncul pelumba ketiga terpantas dengan catatan 55.906s.

Mengulas mengenai catatan yang dilakukannya, juara Pusingan 8 di Melaka musim lepas itu yakin mampu untuk mencatat masa yang lebih pantas pada sesi kelayakan esok. "Keadaan gear tidak begitu lancar menyebabkan saya tidak dapat mencuba ke tahap maksimum pada sesi ujian masa hari ini. Selepas berehat panjang, aksi saya juga belum berada di tahap terbaik dan masih banyak kelemahan yang perlu diperbaiki. Matlamat saya adalah untuk melakukan catatan sekitar 55s pada sesi saringan esok," jelas Fakhrusy yang turut meletakkan sasaran untuk bergelar juara pertama kategori Wira musim 2012.

Issued by Global PR Sdn Bhd
Copyright to Safe Aim Mutual Sdn Bhd

1 comment: