jokisenja header

jokisenja header


Friday, March 30, 2012

Norizman tekad pertahanan kejuaraan


Norizman Ismail (tengah) ketika meraikan gelaran juara selepas memenangi Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS 2011 di Penang. 

Berbekalkan semangat wajah baru jentera, Juara CP130 tahun lalu, Norizman Ismail bertekad mahu mempertahankan kejuaraannya musim ini walaupun sedar persaingan cukup terbuka.
Pelumba Harian Metro Teq Sck Honda Racing ini berjaya mengumpul 129 mata dengan kelebihan 18 mata meninggalkan rakan sepasukan Affendi Rosli untuk bergelar juara kategori CP130 musim 2011.
Bagi juara pusingan ke-4 dan ke-5 ini, kehadiran Affendi dan Azlan tidak akan mengugat keyakinan Norizman, sebaliknya akan memastikan semangat berpasukan terjalin bagi menjelmakan peluang untuk menaiki podium seberapa banyak mungkin buat musim ini.
Kalau musim lalu jentera mereka dihiasi warna merah saga tapi kali ini jentera mereka diberi wajah baru, dihiasi dengan warna biru dan hijau bagi menzahirkan semangat baru buat pasukan kendalain Soong Chee Kieong ini.
Dalam pada itu, pelumba remaja berbakat, Ramdan Rosli dari pasukan Petronas Syntium Moto Yamaha Raceline berazam untuk mencabar kedudukan Norizman selaku juara bertahan.
Pusingan pembukaan Cub Prix 2012 akan membuka tirai pada 31 Mac hingga 1 April di Litar Batu Kawan, Pulau Pinang.

No comments:

Post a Comment