jokisenja header

jokisenja header


Saturday, March 31, 2012

AZLAN LAUNG AMARAN AWAL




Azlan Shah Kamaruzaman bermula cemerlang pada pusingan pembukaan Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS apabila dia muncul pelumba terpantas dalam kategori CP130 di Litar Stadium Batu Kawan, Pulau Pinang.

Azlan mencatat 53.792 saat pada pusingan kelima mengatasi rakan sepasukan, Mohd Affendi Rosli di kedudukan kedua dengan catatan 53.981s pada. Sementara itu, pelumba Yamaha Maju Motor Racing, Abdul Muhaimin Roslan ketiga dengan catatan 54.081s.

Beraksi di litar kegemarannya, sebelum itu pelumba Y-TEQ SCK Honda Racing itu  turut mencatat masa terpantas pada kedua-dua sesi latihan bebas sebelah pagi dengan catatan 55.013s dan 55.365s.

Mengulas mengenai prestasinya, Azlan berkata, "Faktor jentera memainkan peranan penting kepada persembahan saya hari ini. Segalanya berada dalam keadaan yang cukup baik dan saya cukup gembira kerana berjaya meletakkan pasukan kami di hadapan pada perlumbaan pertama musim ini," kata pelumba 28 tahun itu.

Menjelaskan tentang sasarannya pada perlumbaan sebenar esok, Azlan berkata, "Saya mahu menghadiahkan gelaran juara buat pasukan dan turut berharap agar pasukan kami dapat menguasai ketiga-tiga kedudukan podium nanti. Namun begitu, saya perlu berhati-hati pada sesi Superpole esok kerana sebelum ini saya seringkali melakukan kesilapan dan gagal beraksi dengan baik. Saya tidak mahu bertindak terburu-buru dan cuba untuk mengekalkan aksi sepertimana yang saya lakukan hari ini," jelas Azlan yang turut gembira kerana berjaya mengatasi catatan terbaik litar 54.418s milik Mohd Zamri Baba pada musim lepas.

Issued by Global PR Sdn Bhd
Copyright to Safe Aim Mutual Sdn Bhd

No comments:

Post a Comment