jokisenja header

jokisenja header


Saturday, October 9, 2010

SEKILAS PANDANG

Yamaha Motor Company   

Yayasan: 1 Julai 1955
Ketua: Takashi Kajikawa
Pekerja: 46, 850 (Disember 2007)
Produksi: Sepeda motor, skuter, basikal elektro-hibrida, kapal pesiar, perahu, perahu peribadi, kolam renang, perahu rekreasi dan memancing, mesin tempel, mesin diesel, quads, ATV, karts, kereta golf, mesin multi-tujuan, generator, pam air , Snowmobiles, mesin pemotong rumput, mesin otomotif, mesin cerdas, helikopter utiliti industri dengan remote control, bateri untuk kerusi roda dan helm.
Distribusi penjualan: sepeda motor dan skuter 60,1%, 16,5% Tentera Laut, menjadi 15,1%, otross 8,3%
Pejabat Pusat: 2500 Shingai, Iwata-shi, Shizuoka-ken, Jepun

Yamaha Racing Sejarah

Yamaha Factory Racing sepenuhnya milik Kilang Yamaha MotoGP Team. Pasukan ini ditubuhkan pada tahun 1999 selepas bersara daripada Wayne Rainey, yang telah menyertai dengan pasukan kilang disokong di kelas 500cc dalam dua tahun terakhir. Sebuah syarikat baru - Yamaha Motor Racing - didirikan di Belanda untuk menguruskan 100% peralatan di samping bahagian teknikal dari kegiatan antarabangsa balap Yamaha.
Pada tahun 2005, Yamaha Motor Racing sepenuhnya berpindah ke Belanda untuk membuat tunggal Eropah Tengah Yamaha MotoGP di Itali, menguatkan dan pemusatan pasukan pengurusan dan semua operasi MotoGP. Walaupun tanggung jawab untuk aspek-aspek teknikal MotoGP masih terutama di Bahagian Pembangunan Teknologi Yamaha di Jepun, sejumlah besar jurutera dari Jepun yang lengkap pasukan MotoGP Yamaha Eropah.
Pasukan ini berpusat di Gern di Lesmo, dekat Monza, seperti sektor logistik dan pengurusan mesin. Kemudahan ini dibina semula pada tahun 2008 dan kemudahan hebat membuka pintunya untuk memberikan pasukan markas Eropah hebat baru dengan semua faedah perkhidmatan teknikal, logistik, pentadbiran dan komunikasi di bawah satu bumbung.
Lin Jarvis adalah Managing Director Yamaha Motor Racing Srl, pengarah pasukan Masahiko Nakajima untuk pasukan Fiat Yamaha. Davide Brivio, Ketua Pasukan Valentino Rossi, sementara Wilco Zeelenberg bergabung dengan pasukan pada tahun 2010 untuk memenuhi peranan yang sama dalam kotak Jorge Lorenzo.

No comments:

Post a Comment