jokisenja header

jokisenja header


Wednesday, August 24, 2011

Zamri Baba komited mahu perbaiki kedudukan



Mohamad Zamri Baba ketika beraksi pada perlumbaan Grand Prix Malaysia yang berlangsung pada 10 Oktober 2010 di Litar Antarabangsa Sepang.

KUALA LUMPUR - Selepas berjaya menjejaki podium pertama di Litar Madras, India pada 7 Julai, pelumba Yamaha Malaysia, Mohd Zamri Baba sanggup mengorbankan cuti Hari Raya Aidilfitri demi memperbaiki kedudukan keseluruhannya, musim ini.
Zamri yang ditemui di majlis buka puasa anjuran Two Wheels Motor Racing (TWMR) berkata, keputusan itu dibuat selepas Zamri semakin ghairah memburu gelaran juara di setiap pusingan Kejuaraan Motosikal Asia (ARRC).
Pelumba handalan negara ini bakal berangkat ke Jepun pada hari raya kedua dan akan menjalani latihan selama 9 hari untuk menyesuaikan diri dengan Litar Autopolis, Jepun.
Pada masa sama, Zamri memberitahu, dia semakin selesa dengan perubahan jenis tayar, penggunaan tayar basah dan radiator yang lebih besar diperkenal TWMR, tahun ini dan ia kembali mendorong semangatnya untuk beraksi di tahap sebenar.
Pendahulu keseluruhan masih lagi milik pelumba Jepun, Katsuaki Fujiwara dengan 114.5 mata, mengekori rapat di kedudukan ke 2, pelumba negara, Azlan Shah Kamaruzzaman dengan 84 mata dan ke 3, Zamri dengan 65 mata.
Zamri akan mengharungi perlumbaan  pusingan ke-4 di Litar Autopolis, Jepun, sepanjang 4.674 kilometer bermula 8 hingga 11 September ini.

No comments:

Post a Comment