jokisenja header

jokisenja header


Sunday, November 27, 2011

Promax X-Dot mahu nikmati perlumbaan akhir

Promax X-Dot mahu nikmati perlawanan akhir

SEDAR peluang untuk melakukan perubahan drastik sudah terlambat menjelang pusingan terakhir Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia Petronas, Honda Promax X-Dot Racing, tidak mahu memberi tekanan terhadap pelumba muda kategori Wira Bawah-17.

Pengurus pasukannya, Erwan Ahmad cuma mahukan pelumba, Mohd Solehin Mohd Sukor, Mohd Emir Fareez Hasan dan Mohd Hafiz Nor Azman tenang dan menikmati perlumbaan terakhir buat musim yang bakal berlangsung di Penang Esplanade, 3 dan 4 Disember nanti.

“Gelaran Wira telah menjadi milik Zulsyafiz Rosli (MOS Malaysia Racing) ketika perlumbaan di Sepang (Pusingan 9) dan jurang mata agak besar antara kami terutama bagi lima pelumba teratas dalam carta keseluruhan setakat ini,” katanya.

Percaya penurunan prestasi pemain disebabkan nasib mereka yang tidak begitu baik musim ini, Erwan berkata, ia adalah senario biasa dalam perlumbaan.

“Pasukan dan pelumba telah melakukan persediaan secukupnya, namun nasib tidak menyebelahi. Mudah-mudahan nasib malang kami akan berakhir di Pulau Pinang nanti.

“Mereka telah menunjukkan banyak peningkatan selain bekerja keras sepanjang musim. Selepas ini, kami akan berehat seketika sebelum kembali untuk menghadapi musim depan ,” katanya.

No comments:

Post a Comment