jokisenja header

jokisenja header


Monday, November 21, 2011

CUB PRIX KEMBALI KE PULAU PINANG DENGAN LEBIH KEMERIAHAN




Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS kembali ke Pulau Pinang dan kali ini dengan lebih besar, lebih meriah dan lebih banyak aktiviti untuk orang ramai ketika pusingan Grand Finale berlangsung di Penang Esplanade atau lebih dikenali Padang Kota Lama pada 3 dan 4 Disember ini.

Selain daripada aksi mendebarkan di litar, pengunjung-pengunjung pada musim ini dihidangkan dengan pelbagai aktiviti bukan hanya sesuai untuk penggemar-penggemar sukan pemotoran, malah untuk seisi keluarga. Ini termasuklah Klinik Perlumbaan Cub Prix, permainan, pertandingan, ujian tunggangan, persembahan dan juga tayangan layar gergasi di mana penonton-penonton boleh menyaksikan perlumbaan di kawasan strategic di kawasan promosi Cub Prix.

Ini merupakan kali ketiga Cub Prix berlangsung di Pulau Mutiara selepas sambutan menggalakkan ketika pertama kali diadakan pada 2009 dan pengalaman yang tidak dapat dilupakan pada tahun lalu apabila Hafizh Syahrin Abdullah (PETRONAS Syntium Moto Yamaha Raceline) mencatat sejarah sebagai pelumba termuda yang memenangi gelaran CP130 pada usia 16 tahun.

Exco Belia dan Sukan, Wanita, Keluarga dan Pembangunan Masyarakat, YB Lydia Ong Kok Foi memuji usaha Promoter Kejuaraan, Safe Aim Mutual Sdn. Bhd. (SAM) di atas usaha yang dilakukan dan berkata, "Seluruh kontinjen Cub Prix dan semua pelumba-pelumba dari seluruh negara akan berkunjung ke Pulau Pinang untuk memperagakan aksi terbaik dan meraih kejayaan untuk pasukan masing-masing.

"Menyaksikan pelumba profesional beraksi di tempat sendiri adalah sesuatu yang sangat menarik dan saya juga memuji usaha pihak penganjur mengadakan Klinik Perlumbaan Cub Prix untuk mendidik orang ramai mengenai perlumbaan dengan dikendalikan oleh bekas pelumba MotoGP negara, Shahrol Yuzy Ahmad Zaini. Tambahan pula, adanya skrin besar (6m lebar x 4m tinggi) membolehkan pengunjung-pengunjung menikmati perlumbaan dan juga aktiviti-aktiviti lain."

Tambahnya lagi, "Dengan adanya semua itu, saya memberi jaminan kepada semua di mana pusingan Grand Finale Cub Prix pasti sangat menghiburkan dan pengalaman yang cukup menyeronokkan untuk semua. Saya berharap agar orang ramai tidak melepaskan peluang ini dan dapat meluangkan masa bersama rakan-rakan dan keluarga di Penang Esplanade pada 3 dan 4 Disember ini.Saya juga ingin mengucapkan terima kasih kepada SAM kerana menjadikan Pulau Pinang sebagai pusingan terakhir Kejuaraan dan tidak dilupakan penaja utama, PETRONAS dan juga penaja-penaja bersama di atas sokongan penuh mereka."

Sama seperti dua musim lepas, bagi memastikan perlumbaan selama dua hari ini berjalan lancar dan untuk keselamatan orang awam, beberapa jalan di sekitar kawasan ini akan di tutup bermula jam 12 tengah malam 2 Disember (Jumaat) dan akan di buka semula pada jam 6 pagi 5 Disember (Isnin).

Antara laluan yang terlibat ialah Pengakalan Weld menuju ke Lebuh Light, Lebuh Farquhar menuju ke Lebuh Light, Lebuh Pantai menuju ke Lebuh Light, Jalan Tun Syed Barakbah dan Pengkalan Weld, Lebuh King menuju ke Lebuh Light dan Lebuh Light menuju ke Lebuh Penang.

Issued by Global PR Sdn Bhd
Copyright to Safe Aim Mutual Sdn Bhd

No comments:

Post a Comment