jokisenja header

jokisenja header


Thursday, June 2, 2011

Pengalaman sandaran Fahmi di Catalunya


Penunggang AirAsia-SIC-Ajo, Md Zulfahmi Khairuddin mengambil selekoh semasa GP Perancis yang berlangsung di litar Le Mans pada 15 Mei 2011. Gambar arkib.

KUALA LUMPUR - Kejayaan manis Md Zulfahmi Khairuddin mengutip mata pertama pada penampilan sulung GP Motor Dunia tahun lalu di GP Catalunya menjadi sandaran untuknya  sekali lagi mengulangi prestasi hebat yang dipamerkan.
Mata pertama yang dikutip Fahmi sekaligus telah mencuri perhatian peminat dan pemerhati yang sering mengikut perkembangan semasa penunggang 125cc negara tersebut.
Pengalaman dan semangat yang dipamerkan oleh anak kelahiran Banting tersebut di litar itar Montmelo pada tahun lalu menjadi perangsang untuk dia mengekalkan momentun sepanjang perlumbaan musim ini.
Jika prestasi semasa menjadi ukuran, Fahmi dilihat meningkat secara mendadak kerana sudah mengutip 11 mata di dalam empat pusingan yang telah dilaluinya.
Berbanding musim lalu, Fahmi hanya mengutip empat mata secara keseluruhan sepanjang saingan perlumbaan.
Penghijrahan ke pasukan baru iaitu AirAsia-SIC-Ajo nyata membantu Fahmi memahami serta mendapatkan prestasi maksimum daripada jentera yang digunakannya ketika ini.
Selepas berehat hampir dua minggu, Fahmi dilihat berada di dalam keadaan terbaik untuk mengumpul serta mengutip mata di Catalunya pada hujung minggu ini.

No comments:

Post a Comment