jokisenja header

jokisenja header


Wednesday, June 22, 2011

Elly bersedia selepas rehat panjang


Elly Idzlianizar Ilias semasa pusingan keempat Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS di Putrajaya.

Elly Idzlianizar Ilias bersedia untuk kembali mengharungi saingan Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS yang akan berlangsung di  Teluk Intan, Perak pada 25 dan 26 Jun ini.
Prestasi hebatnya semasa di Putrajaya yang lalu melonjak semangat Elly untuk mencatat keputusan menyakinkan sekali lagi.
Pelumba wildcard MotoGP 2009 itu berkata, "Kami mempunyai waktu rehat yang panjang selepas pusingan terakhir di Putrajaya 28 dan 29 Mei lepas.
"Saya berani mengatakannya kerana secara fizikal dan mental, saya sudah cukup bersedia untuk menempuh perlumbaan minggu ini dan mahu menamatkan perlumbaan di  atas podium."
Penunggang Global Bike Rock Oil Racing itu menamatkan perlumbaan di tangga kelima pada Pusingan 4 di Putrajaya walaupun sekadar bermula di petak ke-15.
"Jentera kami masih belum cukup sempurna namun berjaya membuktikan kemampuan apabila berada di kedudukan kelima pada pusingan lepas walaupun bermula di  barisan belakang.
"Ini menambahkan keyakinan saya dan juga satu petanda positif buat keseluruhan pasukan," tambah Elly yang menduduki tangga kesembilan keseluruhan dengan  jumlah 31 mata.
Elly hanya dibezakan dengan tujuh mata berbanding Ahmad Fazrul Sham (Pennzoil Fastrac Racing) yang berada di kedudukan kelima keseluruhan dengan 38 mata dan  13 mata di belakang Abdul Muhaimin Roslan (Yamaha Maju Motor Racing) di kedudukan keempat dengan 44 mata.
Mendahului kedudukan keseluruhan ialah Norizman Ismail dari Harian Metro TEQ SCK Honda Racing dengan 54 mata diikuti rakan pasukannya, Mohd Affendi Rosli  dengan 48 mata dan ketiga ialah Ahmad Fazli Sham dengan 46 mata.

No comments:

Post a Comment