jokisenja header

jokisenja header


Wednesday, June 29, 2011

Dani Pedrosa pulih, bakal beraksi di GP Itali



Pelumba Sepanyol, Dani Pedrosa ketika beraksi pada sesi latihan bebas di litar Le Mans pada 13 Mei 2011.

Pelumba Sepanyol, Dani Pedrosa akan kembali beraksi dalam saingan Grand Prix Motosikal Dunia dan bakal membuat kemunculan pada perlumbaan Grand Prix Itali hujung minggu ini selepas pulih daripada kecederaan.
Pelumba pasukan Repsol Honda yang terpaksa berehat panjang selepas patah tulang bahu ketika beraksi di Le Mans bulan lalu, sebelum ini memerlukan beberapa siri pembedahan.
"Saya telah menunggu berminggu-minggu untuk menulis dalam blog bagi memberitahu saya akan kembali ke litar, dan hari ini akhirnya saya lakukan," kata Pedrosa, 25, di laman web pasukannya (www.repsol.com).
"Seperti yang saya katakan minggu lalu, litar Mugello adalah matlamat saya. Saya benar-benar tidak sabar untuk menaiki motosikal saya sekali lagi dan bersaing dalam perlumbaan itu." tambahnya.
Pedrosa yang meraih tempat kedua dalam saingan musim lalu terlepas tiga perlumbaan iaitu pada GP Barcelona, ​​GP British dan GP Dutch.
Kedudukannya jatuh di tangga keenam dengan memiliki 61 mata, selepas tujuh perlumbaan pada musim ini.
Rakan sepasukan Pedrosa, Casey Stoner mendahului saingan dengan 136 mata, 28 dihadapan Jorge Lorenzo.

No comments:

Post a Comment