jokisenja header

jokisenja header


Thursday, June 2, 2011

Dani Pedrosa terlepas beraksi di tempat sendiri



Pelumba Sepanyol, Dani Pedrosa ketika beraksi pada sesi latihan bebas di litar Le Mans pada 13 Mei 2011.

MADRID - Dani Pedrosa bakal terlepas beraksi di tempat sendiri, litar Catalunya pada perlumbaan MotoGP hujung minggu ini berikutan patah tulang bahu kanan ketika terbabit dalam kemalangan di Le Mans, 15 Mei lalu.
Perkara itu disahkan oleh jurucakap pasukan Repsol Honda. Pedrosa yang menjalani pembedahan berharap dia dapat turun beraksi pada perlumbaan di Barcelona nanti.
"Saya akan berusaha untuk memastikan saya akan cepat sembuh. Saya fikir saya terpaksa berehat buat sementara waktu untuk memulihkan kembali kecederaan ini, "kata Pedrosa.
"Sejak awal tahun ini, saya menghadapi banyak masalah dan juga pembedahan. Saya benar-benar percaya, saya patut berhenti sementara waktu untuk pulih sepenuhnya.
"Kalau nak diikutkan saya memang sukakan  Montmelo (litar Catalunya), lebih-lebih lagi ramai peminat yang mungkin hadir sekiranya saya di litar. Saya hanya berjuang untuk kejayaan dan menawarkan aksi yang terbaik untuk mereka," tambahnya.
Sebelum ini Pedrosa turut menjalani pembedahan pada bahu kiri pada April sebelum dia memenangi Grand Prix Portugal.

No comments:

Post a Comment