jokisenja header

jokisenja header


Wednesday, February 29, 2012

Zulfahmi sasar 10 terbaik

 
Penunggang AIRASIA-SIC-Ajo Muhammad Zulfahmi Khairuddin mengambil selekoh semasa sesi ujian pra-musim yang berlangsung di litar Ricardo Tormo, Valencia.

Pelumba muda negara, Zulfahmi Khairuddin mengintai kedudukan 10 pelumba terbaik dalam kelas Moto 3 Kejuaraan MotoGP Dunia 2012. 

Meskipun baru beralih daripada kategori 125 cc, Zulfahmi yang menggunakan jentera KTM M32 yakin mampu menamatkan perlumbaan di tempat ke-15 pada setiap siri perlumbaan. 

"Moto 3 dan 125 cc memang sangat berbeza dan dari segi enjin pun memang sangat berbeza," katanya. 

Pelumba muda kelahiran Banting, Selangor itu mencatatkan masa terbaik 1 minit 42 saat semasa sesi ujian di Litar Valnecia pada 8-12 Januari lalu. 

Dia berpendapat jentera barunya itu memiliki kelajuan yang lebih tinggi dan pengendalian yang lebih mudah untuk mendapatkan kedudukan terbaik dalam perlumbaan. 

"Saya akan buat yang terbaik dan apa yang saya lihat semasa latihan, kami memiliki peluang untuk berada dalam 15 penunggang terbaik dalam setiap perlumbaan," katanya sambil mendedahkan Litar Sepang adalah litar kegemarannya kerana perasaan yang berbeza berbanding dengan trek lain.

No comments:

Post a Comment