jokisenja header

jokisenja header


Wednesday, May 2, 2012

PERSENDIRIAN MILIK KHAIRUL AZIZI DI KANGAR

'Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih,' itulah kata pepatah yang menjadi senjata utama juara kategori Persendirian pusingan ketiga yang berlangsung di Stadium Utama Kangar, hari ini.

Meski diasak kuat oleh pencabar utamanya, Hilmi Affan Abd Malik, Khairul Azizi Abd Mansor bijak menjarakkan jenteranya sejauh mungkin bukan sahaja dari Hilmi bahkan hampir kesemua pesaingnya sejak pusingan pertama sehingga ke garisan penamat dengan catatan masa keseluruhan, 7:48.048s. Hilmi walaubagaimanapun, terpaksa akur dengan masa 7:57.476s yang dicatatnya yang meletakkannya di belakang Mohd Imran Zulkafli, 7:50.000s selaku naib juara perlumbaan.
"Selepas menempuhi pelbagai kesukaran sebelum ini, saya sangat-sangat berpuas hati dengan kemenangan hari ini. Ini merupakan  podium ketiga dan kemenangan kedua buat saya, justeru misi saya seterusnya adalah untuk mempertahan kejuaraan."

Ketika ditanya tentang kelebihan yang dimilikinya berbanding pelumba lain, Khairil menjawab, "Sebenarnya tiada sebarang kelebihan,saya hanya memastikan setiap kali perlumbaan jentera berada dalam keadaan sempurna dan paling penting saya perlu memperkasakan kekuatan fizikal dan mental untuk memburu kelompok ketiga terbaik."
Khairul kini mendahului kedudukan keseluruhan kategori Persendirian dengan 66 mata diikuti Hilmi Affan Abd Malik, 43 dan Izuaf Sirun ketiga, sebanyak 36 mata.

No comments:

Post a Comment