jokisenja header

jokisenja header


Wednesday, September 7, 2011

ARRC: PERTEMBUNGAN PELUMBA SS600 BERTERUSAN DI AUTOPOLIS



Kejuaraan Motosikal Asia (ARRC) PETRONAS memasuki pertengahan musim apabila Pusingaan 4 berlangsung di Litar Lumba Antarabangsa Autopolis, Jepun pada 9 hingga 11 September ini.


Dengan tiga lagi pusingan yang akan berlangsung, pelumba-pelumba tidak boleh lagi melakukan sebarang kesilapan selain perlu menggunakan segala peluang yang ada untuk terus menambah mata bagi mengejar gelaran Juara Keseluruhan kategori SuperSports 600cc.

Pencapaian memberangsangkan Azlan setakat ini dengan lima kejayaan menaiki podium daripada enam perlumbaan meletakkannya di kedudukan kedua keseluruhan dengan 84 mata. Pelumba handalan Jepun, Fujiwara dari Manual-Tech BEET Kawasaki Racing mendahului senarai dengan 114.5 mata manakala bekas rakan sepasukan Azlan, Zamri (PETRONAS Yamaha Malaysia) ketiga dengan 65 mata.

Barisan pelumba-pelumba Malaysia yang akan menyahut cabaran di Jepun terdiri daripada Mohd Zamri Baba dan Mohd Hafieenaz Mohd Ali of PETRONAS Yamaha Malaysia, Azlan Shah Kamaruzaman dan Mohd Emir Firdaus Hasan (Boon Siew Honda Racing Malaysia, Hafizh Syahrin Abdullah dari PETRONAS Syntium Moto Yamaha Raceline dan Ahmad Fuad Baharudin yang mewakili Bike A.R.T Kawasaki Racing.


Maklumat lanjut, lawati laman web rasmi Kejuaraan PETRONAS ARRC, www.arrc.com.my dan juga menyertai laman Facebook di www.facebook.com/AsiaRoadRacing

Issued by Global PR Sdn Bhd
Copyright to Safe Aim Mutual Sdn Bhd



No comments:

Post a Comment