jokisenja header

jokisenja header


Thursday, June 16, 2011

Persaingan Fitri dan Azhar berterusan di CP115




Image © CubprixMsia 
Penunggang Harian Metro TEQ SCK Honda Racing, Mohd Fitri Ashraf Razali mengambil selekoh semasa pusingan ke-4 Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS 2011 yang berlangsung di Putrajaya.

PERAK - Persaingan sengit diantara dua pelumba, Mohd Fitri Ashraf Razali dan Mohd Azhar Abdul Jalil berterusan apabila mereka mara ke Pusingan 5  Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS 2011.
Banyak kisah melibatkan kedua-dua pelumba ini dimana mereka bersaing sengit dalam kategori Wira musim lalu sebelum mereka dinaikkan ke kelas CP115 musim ini.
Fitri  ketika ini berada di tangga kesembilan carta keseluruhan dengan 24 mata, manakala Azhar dari pasukan Motul Yamaha YY Pang pula berada di kedudukan ke -10 keseluruhan dengan 23 mata.
"Semoga saya dapat memperoleh keputusan yang lebih baik di Teluk Intan minggu depan," kata Fitri yang berasal dari Rawang, Kuala Lumpur.
Fitri kemudiaannya menambah, "Saya dan Azhar masih kurang pengalaman berbanding pelumba lain yang jauh lebih lama beraksi di dalam Cub Prix. Namun saya  percaya tidak lama lagi kami dapat menunjukkan peningkatan sekaligus menambah keyakinan."
Bagi kategori CP115, Zaidy Mohd Zaifaizal sedang mendahului kedudukan dengan 76 mata diikuti  Shahril Izzuwan Mohd Noor (PETRONAS Syntium Moto Yamaha AHM)  kedua dengan 61 mata dan seorang lagi pelumba Motul Yamaha YY Pang, Mohd Adli Salihin di kedudukan ketiga dengan 47 mata.
Pusingan kelima  Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS 2011 dijadualkan akan berlangsung di Teluk Intan, Perak pada 25 dan 26 Jun ini.

No comments:

Post a Comment